اهمیت طلا در مراقبت از پوست

1.باعث کاهش چین و چروک های سطح پوست می شود

داشتن پوستی شفاف ، بدون چین و چروک و بدون لکه، آرزوی همه ماست. ذرات طلا می توانند سلول های پایه پوست را فعال کرده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شوند. بنابراین باعث کاهش چین و چروک، خطوط ریز و لکه های روی پوست می شود و باعث می شود پوست شما جذاب تر و شاداب تر شود.

2.سلولهای پوست را تحریک می کند:

یون های موجود در طلا به تحریک سلول ها، عصب ها و رگ ها کمک می کنند که منجر به بهبود گردش خون می شود. این امر باعث افزایش متابولیسم سلولهای پوستی می شود. طلا می تواند به تحریک سلول ها و داشتن پوستی سالم کمک کند.

3. از پیری زودرس پوست صورت می تواند جلوگیری کند:

خشکی پوست می تواند منجر به پیری زودرس آن شود. استفاده از طلا می تواند خشکی پوست را کاهش داده و به افزایش میزان متابولیسم کمک کند. این امر باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست می شود.

4. طلا می تواند باعث روشن شدن پوست شود:

یکی از رژیم های زیبایی که کلئوپاترا(کلئوپاترا آخرین فرعون مصر باستان و یکی از قدرتمندترین و بزرگترین پادشاهان زن در تاریخ جهان بود.) از آن پیروی می کرد، استفاده از طلا بود. کلئوپاترا برای تقویت چهره خود، جوانی و درخشندگی و زیبایی  پوستش، هر شب از ماسک طلا استفاده می کرد.

5. از کم شدن کلاژن در پوست جلوگیری می کند:

کلاژن به طور طبیعی در پوست شما تولید می شود که پوست بدن را انعطاف پذیر نگه می دارد. وظیفه کلاژن، کمک به صاف شدن پوست و همچنین براق کردن موهاست. سطح کلاژن در بدن از 25 سالگی شروع به کم شدن می کند و این زمانی است که شما متوجه تغییرات روی پوست خود می شوید. مراقبت از پوست با طلا می تواند باعث جلوگیری از کاهش سطح کلاژن در سلولهای پوستی شما شود.

6.آسیب های ناشی از آفتاب را قابل درمان می کند:

همه ما نگران هستیم که پوست مان زیر آفتاب آسیب ببیند و دچار لک شود. تولید ملانین یا رنگدانه سیاه در پوست در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عامل لکه های پوستی است. با استفاده از طلا می توان تولید ملانین در پوست را کاهش داد.

7.آلرژی های پوستی را کاهش می دهد:

مصری ها معتقد بودند که طلا دارای خواص دارویی است که می تواند در بهبود خیلی از  بیماری ها کمک کند. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در طلا به افزایش گردش خون کمک می کند که منجر به کاهش آکنه و سایر حساسیت های پوستی می شود.

8. التهابات پوستی را کاهش می دهد:

گفته می شود طلا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به ورود اکسیژن به پوست برای تجدید سلول ها کمک می کند. این خاصیت بر درمان زخم و سایر اختلالات التهابی پوست نیز تاثیر می گذارد. همچنین برای جوانسازی پوست شما نیز بسیار مفید است.

9.قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می یابد:

هنگامی که حالت کشسانی پوست کاهش می یابد یا کاملاً از بین می رود، در سطح پوست، لکه و چین و چروک ظاهر می شود. استفاده از طلا می تواند به تدریج، الاستین را تجزیه کرده و خاصیت ارتجاعی بافت ها را بازگرداند. این امر بیشتر مانع از افتادگی پوست می شود. طلا باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود و بدین ترتیب پوست را محکمتر و شفاف تر می کند.

10.افزایش رطوبت و شفافیت پوست :

طلا باعث بهبود گردش خون می شود، از این رو به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست کمک می کند. ذرات کوچک طلا از پوست جذب می شوند و باعث درخششی مازاد در پوست می شوند. این باعث می شود پوست سالم ، تازه و درخشنده باشد.

نانو لوسیون ذرات طلا و مروارید m2 beaute نیز دارای ذرات ریز طلا میباشد که به راحتی پوست این ذرات را جذب می کند و به این ترتیب، پوست شما از تمام خواص ذکر شده در بالا بهره مند می گردد.