اهمیت پوست در زیبایی

یکی از عوامل اصلی زیبایی هر انسان و نشانه سلامتی هر فرد، داشتن پوستی سالم و شاداب است. به علت ویژگی قابل جذبی که پوست دارد جهت محافظت از آن باید از لوازم بهداشتی و آرایشی استاندارد و اصل استفاده کرد. پوست مهمترین جزء از بدن است که عوامل زیاد بیرونی و درونی  بر روی آن تاثیر می گذارد. امروزه به علت توجه بیشتر به زیبایی پوست، این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و افراد از هر راهی استفاده می کنند که پوستی شاداب و جوان داشته باشند، وجود سبزیجات، میوه جات و آب فراوان در برنامه غذایی به داشتن پوست سالم و شاداب کمک بسیار زیادی می کند. ماسک های ضد چروک نقش حیاتی را در کاهش چین و چروک پوست ایفا می کنند.

                                                                ماسک ضد چروک دور چشم

 

چه عواملی سبب ایجاد چروک دور چشم می شود؟

یکی از مهمترین پروتئین بافت پیوندی پوست کلاژن می باشد که نقش آن نگهدارنده  پوست به بدن  است و باعث استحکام پوست می شود، علاوه بر اینکه از خشکی و چین و چروک در پوست جلوگیری می کند نقش مهمی در متعادل نگه داشتن چربی پوست دارد. با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مرور یک سری چروک در اطراف چشم ظاهر می شوند که در مراحل اولیه باید از بروز بیشتر این چروک ها جلوگیری کرد که برای این کار می توان از کرم های دور چشم مناسب استفاده کرد. پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس می باشد. با افزایش سن از خاصیت ارتجاعی پوست هم به مرور کم می شود که پوست دور چشم نیز از این قاعده مستثنی نیست. افزایش سن، عوامل ارثی، عوامل محیطی و … همه دست به دست هم می دهند که به  مرور چروک های دور چشم عمیق تر شوند. به علت نازک و حساس بودن پوست دور چشم اولین خطوط ها در اطراف چشم ظاهر می شود که نشانه بالا رفتن سن نیز می باشد.

روش های کاهش چین و چروک دور چشم

روش های بسیار زیادی برای کاهش و جلوگیری از پیشروی بیش از حد خطوط دور چشم وجود دارد ولی قبل از هر چیزی اول باید علت این چروک ها مشخص شود زیرا چروک شدن پوست با افزایش سن یک امر کاملا طبیعی است، برای مثال قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش، سیگار کشیدن و حالت های تکراری چهره،  یک سری مواردی هستند که سبب افزایش چروک دور چشم می شوند. از مهمترین روش هایی که برای درمان و کاهش چروک دور چشم می توان استفاده کرد، انجام یک سری تمرینات پوستی است که به سفت شدن پوست و به جریان درآوردن عضلات پوست صورت کمک می کند. استفاده از یک سری لایه بردارهای ملایم، درمان  آلرژی، مرطوب کردن مداوم چشم با کرم های مخصوص دور چشم، استفاده از کلاه، عینک و ضد آفتاب زمانی که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار می گیرید و استفاده از تغذیه سالم که سبزیجات و میوه جات و آب حتما جز اصلی آن باشد.

روش های درمان  چین و چروک

با پیشرفت علم و دانش پزشکی و داروسازی روز به روز موفق به تولید کرم ها، ماسک و استفاده از دستگاه هایی می شوند که پوست را شاداب تر و جوانتر می کند و هیچ گونه عوارضی برای پوست ندارد. با توجه به حساس و ظریف بودن پوست دور چشم برای درمان و کاهش چروک ایجاد شده حتما باید از مواد بهداشتی اصل و مراجعه به متخصص خبره استفاده کرد. امروزه علاوه بر استفاده از لایه بردارها و پرکننده های چون فیلر، لیزر پوست، میکرودرم، میکرونیدلینگ، بوتاکس و … نیز وجود دارد که در درمان و رفع چروک دور چشم بسیار تاثیر گذار هستند ولی از آنجایی که این روش ها تا حدودی هزینه بردار می باشند و روز به روز به خاطر اهمیت زیاد به ظاهر و زیبایی هزینه این روش ها هم بالا می رود به دنبال روش هایی هستیم که با هزینه کمتر به نتیجه دلخواه برسیم یکی از این روش ها استفاده از ماسک های ضد چروک دور چشم  می باشد.

معرفی انواع ماسک های خانگی ضد چروک

 در ساخت ماسک های خانگی علاوه بر اینکه از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود و عوارضی برای پوست ندارد مواد آن همیشه در خانه موجود می باشد و می توان به راحتی آن را آماده کرد، یکی از این ماسک های ضد چروک دور چشم استفاده از تخم مرغ می باشد که به دلیل داشتن کلاژن، پروتئین و اسید چرب مفید در کاهش چین و چروک دور چشم بسیار نقش حیاتی ایفا می کند. در اینجا به برخی از ماسک های ضد چروک دور چشم خانگی اشاره میکنیم از جمله ماسک تخم مرغ و عسل، ماسک سیب زمینی و آبلیمو، ماسک قهوه  و … به دلیل یک سری مواد مفید در ساختار این ماسک های تولید شده، چین و چروک دور چشم را کم و به پوست شادابی را هدیه می دهند، این ماسک ها به مرور سبب تغییر در پوست و کاهش چین و چروک می شوند یکی دیگر از روش هایی که امروزه در کاهش چین و چروک اطراف چشم استفاده می شود استفاده  از ماسک های حاوی کلاژن می باشد.

معرفی ماسک ام تو بیوتی

به علت حساس بودن پوست باید حتما ماسک های ضد چروک و هر گونه لوازم بهداشتی و آرایشی را از شرکت های معتبر خریداری کرد یکی از این شرکت ها که محصولات بهداشتی و آرایشی و خرید ماسک های ضد چروک دور چشم را دارد فروشگاه ویهانا می باشد که براساس نظر سنجی به وجود آمده از مشتریان رضایت بالایی از محصولات این فروشگاه داشتند. یکی از این ماسک های مغذی که امروزه جهت کاهش رفع چین و چروک دور چشم از آن استفاده می شود و حاوی کلاژن نیز می باشد ماسک ام تو بیوتی می باشد. این ماسک علاوه بر وجود مواد مغذی و کلاژن،  آبرسان نیز می باشد. توانایی بسیار زیادی را در جوانسازی پوست دور چشم دارد. بیش از نود درصد این ماسک را بافتی فشرده تشکیل داده که حاوی کلاژن می باشد، این پروتئین کلاژن نقش مهم را در آبرسانی بین لایه های پوستی بر عهده دارند که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کنند و به مرور سبب صاف تر شدن و جوان شدن پوست می شوند.