نکاتی شگفت انگیز که از کرم دور چشم نمی دانیم

دور چشم یکی از نقاطی از صورت است که با افزایش سن دچار چروک و پیری و یا سیاهی می شود. پس باید بیشتر از چشم های خود مراقبت کنیم و حواسمان به انتخاب کرم دور چشم باشد.

مواردی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم:

هدفمان از خرید کرم دور چشم

در صنعت لوازم آرایشی، یکی از لوازمی که اکثر خانوم ها حساسیت زیادی برای انتخاب آن به خرج می دهند، کرم دور چشم است.

اما قبل از انتخاب کرم دور چشم باید هدفمان را مشخص کنیم. آیا برای تیرگی و سیاهی زیر چشم می خواهیم یا هدف اصلیمان کمتر شدن چروک های دور چشم است؟

دور چشم ما به ویتامین نیاز دارد

کرم های دور چشم از مواد مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام بر بهبودی دور چشم تاثیر می گذارند اما نباید از ویتامین های درون کرم غافل شویم.

ویتامین هایی که در کرم دور چشم استفاده می شوند خود به تنهایی می توانند ارزش و تاثیر یک کرم را دو چندان کنند. یکی از ویتامین هایی که می تواند تاثیر زیادی بر اطراف چشم بگذارد، ویتامین C می باشد.

ویتامین C به دلیل اینکه به عنوان آنتی اکسیدان شناخته می شود، می تواند از پوست شما در برابر پرتوهای خورشید محافظت کند. این ویتامین همچنین نقش بسزایی در ساخت کلاژن دارد.

حواسمان به مواد تشکیل هنده باشد

همانطور که قبل تر نیز به آن اشاره شد، ابتدا باید ببینیم به چه دلیل به کرم دور چشم نیاز داریم. اگر هدفمان رفع چین و چروک دور چشم و ضدپیری است، پس باید موادی مانند کافئین، رتینوئید و ویتامین C داشته باشد. اگر هم تنها برای بر طرف کردن سیاهی زیر چشم می خواهیم، حواسمان باشد که کافئین یا چای سبز یا ویتامین K و یا رتینول در آن به کار رفته باشد.

بهترین روش استفاده از کرم دور چشم

ممکن است بسیاری از لوازم های آرایشی که استفاده می کنیم، طرز استفاده خاصی نداشته باشند یا آنچنان حساسیتی برای استفاده صحیح از آن نباشد اما کرم دور چشم فرق دارد.

دور چشم به این خاطر که پوست نازک و حساسی دارد باید به هنگام استفاده از کرم دور چشم، نکاتی را رعایت کنیم.

انگشت حلقه را برای مالیدن انتخاب کنیم

اطراف چشم ما از پوست لطیف و نازکی برخوردار است. به همین خاطر باید فشار کمتری به آن وارد کنیم. انگشت حلقه به این خاطر که نسبت به باقی انگشتان پوست لطیف تری دارد، فشار کمتری را به اطراف چشم وارد می کند.

مالیدن کرم دور چشم ممنوعه !

زمانی که کرم روی انگشتتان است به صورت ضربه ای و آرام به اطراف چشم بزنید. این حرکت باعث افزایش گردش خون می شود. هیچوقت کرم را به دور چشم نمالیم و تنها با ضربه زدن آرام سعی کنیم کرم جذب شود.

 

چند نکته گرانبها