پنج دلیل برای استفاده از یخ در برنامه های مراقبت از پوست یخ ممکن است یکی از موارد حذف شده از برنامه های مراقبت طبیعی از پوست و جوان سازی پوست شما باشد. استفاده از یخ برای حفظ زیبایی پوست، قدمت بسیاری دارد و تاثیر فوق العاده و باورنکردنی را به جای می گذاشته است و محبوبیت این روش در مراقبت پوست خانگی در زمان حال هم در حال افزایش است. در ادامه به بررسی 5 خاصیت بسیار عالی استفاده از یخ برای داشتن پوستی زیبا خواهیم پرداخت. کاهش منافذ پوست یخ باعث کوچک شدن منافذ بزرگ و کاهش منافذ باز پوست می‌شود و همچنین سموم و چربی اضافی روی پوست را کاهش می‌دهد. ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دو بار در هفته باعث درخشش طبیعی پوست می‌شود. اضافه کردن آب خیار با آب و ریختن آن در قالب یخ و ماساژ آن بر روی پوست صورت نیز باعث تنظیم چربی پوستتان می‌شود. کاهش پف در ناحیه چشم آیا صبح‌ها، ورم یا پف در اطراف چشم خود مشاهده می‌کنید؟ با استفاده از یک مکعب یخ، اطراف ناحیه چشم را ماساژ دهید. کاهش دمای پوست به شکل یک آرام‌بخش در این ناحیه عمل می‌کند و باعث کاهش ورم و پف خواهد شد. بهبود گردش خون مالش مکعب های یخ روی صورت، باعث محدود شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون به مناطق ملتهب پوست و نیازمند به بهبود می شود. کاهش قرمزی و کمرنگ کردن لکه ها ماساژ روزانه یک تا دو دقیقه ای یخ بر روی آکنه ها، باعث کاهش اندازه و کمرنگ شدن برافروختگی و قرمزی آن ها می شود. با ادامه دادن مداوم این روند، شاهد بهبود فوق العاده پوست خود خواهید بود. بهبود ظاهر پوست استفاده از یخ مانند یک اقدام پیشگیرانه عمل می کنند و باعث می شود خطوط و چین و چروک های ظریف پوست، جلوه کمتری داشته باشند. و به شکلی، روند پیری را کند تر می کند. بعد از استفاده از یخ اجازه دهید پوست به طور طبیعی و با جریان هوا خشک شود در این صورت اثر بخشی یخ بیشتر خواهد بود. فقط چند دقیقه وقت بگذارید و با یک تکه یخ صورت خود ماساژ بدهید. یخ پوست صورت را مرطوب کرده و آن را روشن می کند و درخشندگی فوق العاده ای به پوست صورت می دهد. بنابراین بهتر است استفاده از یخ را در برنامه های روزانه مراقبت طبیعی از پوست خود قرار دهید و با استفاده از این روش ساده و مقرون به صرفه، طبیعی ، زیبا باشید.

پنج دلیل برای استفاده از یخ در برنامه های مراقبت از پوست

یخ، یکی از مهم ترین موارد حذف شده از برنامه های مراقبت طبیعی و جوان سازی پوست شما است. استفاده از یخ برای حفظ زیبایی پوست، محبوبیت بسیاری در گذشته داشته است. و محبوبیت این روش، در حال حاضر هم رو به افزایش است.

دارد در ادامه به بررسی 5 خاصیت بسیار عالی استفاده از یخ برای داشتن پوستی زیبا خواهیم پرداخت.

کاهش منافذ پوست

یخ باعث کوچک شدن منافذ بزرگ و کاهش منافذ باز پوست می‌شود و همچنین سموم و چربی اضافی روی پوست را کاهش می‌دهد. ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دو بار در هفته، باعث درخشش طبیعی پوست می‌شود. اضافه کردن آب خیار به  قالب یخ و ماساژ آن بر روی پوست صورت نیز باعث تنظیم چربی پوستتان می‌شود.

کاهش پف در ناحیه چشم

آیا صبح‌ها، ورم یا پف در اطراف چشم خود مشاهده می‌کنید؟ با استفاده از یک مکعب یخ، اطراف ناحیه چشم را ماساژ دهید. کاهش دمای پوست به شکل یک آرام‌بخش در این ناحیه عمل می‌کند و باعث کاهش ورم و پف خواهد شد.

بهبود گردش خون

مالش مکعب های یخ روی صورت، باعث محدود شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون به مناطق ملتهب و نیازمند به بهبود پوست می شود.

کاهش قرمزی و کمرنگ کردن لکه ها

ماساژ روزانه یک تا دو دقیقه ای یخ بر روی آکنه ها، باعث کاهش اندازه و کمرنگ شدن برافروختگی و قرمزی آن ها می شود. با ادامه دادن مداوم این روند، شاهد بهبود فوق العاده پوست خود خواهید بود.

بهبود ظاهر پوست

استفاده از یخ مانند یک اقدام پیشگیرانه عمل می کنند و باعث می شود خطوط و چین و چروک های ظریف پوست، جلوه کمتری داشته باشند. و به شکلی، روند پیری را کند تر می کند.

بعد از استفاده از یخ اجازه دهید پوست به طور طبیعی و با جریان هوا خشک شود. در این صورت اثر بخشی یخ بیشتر خواهد بود.

بنابراین بهتر است استفاده از یخ را در برنامه های روزانه مراقبت طبیعی از پوست خود قرار دهید و با استفاده از این روش ساده و مقرون به صرفه، به شکلی طبیعی، زیبا باشید.