سرم ابرو چیست؟

سرم ابرو مایعی است که به آرامی روی استخوان ابرو قرار داده شده و سپس در فولیکول های مو و مو های موجود جذب می شود. پس از جذب ، ترکیبات موجود در سرم های ابرو، ضخامت موهای فعلی ابرو را تقویت کرده و قسمت های کم پشت ابرو را  تحریک و کمک می کند تا رشد کنند.

دو نوع مختلف سرم ابرو وجود دارد: بدون نسخه و با نسخه.

سرم ابرو حاوی ترکیبات موثری است که بر چرخه رشد موهای ابرو تأثیر می گذارد و باعث رشد موی جدید می شوند. Bimatoprost تنها ماده ای است که از نظر علمی ثابت شده است که باعث رشد ابرو ها و مژه ها می شود – اما استفاده از این ماده، نیاز به تایید پزشک دارد.

در حالی که شما به طور کلی برای خرید این نوع محصولات رشد ابرو باید به یک پزشک مراجعه کنید، برخی از دارو تقویت ابرو بدون نسخه وجود دارد که حاوی روغن های ضروری (مانند روغن آرگان و روغن کرچک برای رشد ابرو ) ، اسید هیالورونیک و ویتامین B است. بهترین نوع یک سرم برای رشد سریع ابرو ها (بدون نسخه)، سرمی است که سرشار از پپتید است و به تقویت فولیکول مو کمک می کند. ویتامین هایی مانند بیوتین(B7) و پانتنول در تقویت مو تاثیر مثبتی دارد و آنتی اکسیدان ها به تحریک رشد مو کمک می کند.

سرم تقویت و پرپشت کننده ابرو M2 بیوتی را که دارای این مواد ضروری می باشد میتوان بدون نسخه پزشک نیز تهیه کرد ولی هم اکنون بسیاری از پزشکان در سراسر دنیا این محصول را پیشنهاد می دهند.

رشد مجدد ابروها چقدر زمان میبرد؟ 

این سرم برای انجام معجزه رشد ابرو ، به زمان نیاز دارد. باید صبور باشید. 8 تا 12 هفته، زمان معقولی است.مهم این است که روند استفاده را ادامه دهید. اگر این روند قطع شود، فر آیند رشد به حالت اولیه خودش باز می گردد.بسیاری از برند های متفاوت سرم های تقویت ابرو با رشد سریع ابرو در یک هفته تبلیغات یسیاری میکنند ولی با توجه به روند رشد مو این غیر ممکن است.

آیا احتمال عارضه جانبی وجود دارد؟

به خاطر داشته باشید که صورت و ناحیه چشم شما بسیار حساس است. پس مهم است که محصولی را انتخاب کنید که نتایج عالی بدهد و در عین حال ایمن باشد.

دارو های تقویت ابرو مانند مژه، می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از عوارض جانبی جدی از جمله؛  خارش چشم، قرمزی چشم، افتادگی پلک ها و تغییر دائم در رنگ عنبیه شود. این عوارض جانبی به شدت مرتبط با محصولاتی است که حاوی prostaglandins  است. در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی، استفاده از این محصولات باید به سرعت قطع شود.

از تقویت کننده رشد ابرو که حاوی ترکیباتی مانند ایزوپروپیل کلوپروستنات است ، اجتناب کنید. این مواد می تواند باعث واکنش های جدی و عوارض جانبی شود. مانند هر محصول دیگری، سرم های ابرو نیز باید به شیوه درست مورد استفاده قرار گیرد. سرم ابرو برای احیای موی مرده است پس باید روی ریشه اعمال شود. اطمینان حاصل کنید که مایع سرم به چشمان شما وارد نشود.

پیشنهاد میشود حتما قبل از انتخاب یک محصول مناسب ترکیبات آن را با دقت بررسی کنید.