کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو راه حلی مناسب و تقریبا دائمی برای جایگزینی ابرو های از بین رفته و بالا بردن میزان رشد ابرو ها می باشد. داشتن ابرو هایی پر، زیبا و بدون خلاء بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی چهره ی افراد داشته باشد. متاسفانه ابرو های اغلب افراد به ویژه بانوان در اثر عوامل مختلفی همچون بالا رفتن سن، استفاده ی بیش از حد از محصولات آرایشی بی کیفیت، بیماری، مصرف برخی از دارو ها و… دچار ریزش شده و ابرو های ریخته شده دیگر رشد نمی کنند! همچنین میزان رشد ابرو های افراد به مرور زمان به شدت کاهش یافته و دیگر همچون گذشته رشد نمی کنند. در این شرایط برخی از خانم ها به دنبال روشی های همچون هاشور ابرو و… می روند که این روش ها نیز به مرور زمان پاسخگوی نیاز آنان نبوده و به راحتی می توان گفت کاشت ابرو بهترین روش برای جایگزینی ابرو های از دست رفته می باشد. کاشتن ابرو برای افرادی که دچار مشکلاتی همچون1-وجود خط در وسط ابرو ها 2-باقی ماندن جای زخم 3- بیماری هایی همچون تیروئید و….. هستند بسیار توصیه می شود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

پس از انجام عمل کاشت ابرو باید از ابرو های خود مراقبت نمایید، گزینه های زیر از جمله مواردی هستند که رعایت آن ها پس از کاشت ابرو از جمله لزومات می باشند:

1- پرهیز از مصرف الکل و دخانیات

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به طور کل اشتباه بوده و مضر می باشد، حال اگر فردی ابرو های خود را کاشته باشد به هیچ عنوان نباید تا 10 روز پس از کاشت ابرو های خود سراغ دخانیات و الکل برود چرا که مصرف آن ها سبب طولانی شدن دوره ی نقاهت شده و آسیب بسیاری به فرد می رساند.

 پرهیز از مصرف الکل و دخانیات

پرهیز از مصرف الکل و دخانیات
2- مصرف مسکن در صورت داشتن درد

گاهی اوقات مشاهده می شود که برخی از افراد پس از اینکه ابرو های خود را کاشتند دچار درد شدیدی شده و یا اینکه در برابر همان درد کمی که دارند نمی توانند تحمل کافی را داشته باشند، در این صورت بهتر است ابتدا نزد پزشک خود مراجعه کرده و دارویی را که پزشک متخصص برای وی تجویز می کند را تهیه کرده و آن را در جهت تکسین درد خود مصرف نماید. به هیچ عنوان نباید به طور خود سرانه داروی خاصی را در جهت تکسین درد خود مصرف نمود.

3- استفاده از سرم رشد ابروی M2 Beaute

اگر به دنبال سرمی هستید که در مدت زمانی کوتاه سبب افزایش رشد و قوی شدن ابرو هایتان شود سرم رشد ابروی M2 Beaute با بهره گیری از ترکیباتی همچون روغن مرجان دریای سیاه و… می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد. این سرم سبب می شود تا فرد پس از مصرف به مدت 6 الی 8 هفته ابرو هایی شاداب، پرپشت و ضخیم داشته باشد.

4- جلوگیری از برخورد آب به ابرو ها

همانطور که می دانید برخورد آب به هر زخم یا ناحیه ی عمل شده ای می تواند مضر باشد، به همین دلیل نیز افراد پس از انجام عمل های جراحی مختلف تا چند روز اجازه ی برخورد آب به ناحیه ی عمل شده را نمی دهند. در رابطه با کاشت ابرو نیز همین موضوع حاکم بوده و فردی که اقدام به این کاشت کرده است تا 7 الی 10 روز نباید ابرو های خود را شست و شو داده و در حمام مراقب این موضوع باشد. با این وجود اگر شخصی اصرار به شستن ابرو های خود داشته باشد بهتر است برای این کار از محصولات کودکان کمک گرفته و از شامپو بچه استفاده نماید.

کاشت ابرو و مراقبت های بعد از آن

کاشت ابرو و مراقبت های بعد از آن
5- جلوگیری از برخورد نور آفتاب

نور آفتاب دارای اشعه هایی همچون اشعه های X می باشد که بسیار مضر بوده و سبب رسیدن آسیب به پوست افراد می شود بنابراین افراد پس از انجام عمل کاشت ابرو به هیچ وجه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند زیرا همانطور که گفته شد این کار بسیار مضر بوده و به فولیکول ها کاشته شده آسیب وارد می شود. بسیاری از افراد با این پرسش مواجه اند که ما به دلیل داشتن مشغله های زیاد کاری و… مجبور هستیم تا بیرون برویم، در این صورت برای جلوگیری از آسیب اشعه های مضر نور خورشید چه باید کرد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت اگر مجبور به بیرون رفتن از خانه شدید بهتر است از کلاه های لبه دار بزرگ و یا عینک های آفتابی کمک بگیرید.

6- استفاده از کمپلکس تقویت دهنده و حالت دهنده M2 Beaute

استفاده از کمپلکس تقویت دهنده و حالت دهنده ی M2 Beaute نه تنها یک گزینه ی مراقبتی مناسب پس از کاشت ابرو است بلکه خودش نیز سبب زیبایی ابرو ها می شود. این کمپلکس از عصاره های فعالی همچون توت آکای و ترکیبات کمپلکس‌های پپتاید بهره مند بوده و سبب استحکام و آب رسانی و حالت دهی ابرو ها می شود.

7-خودداری از مصرف مواد شیمیایی همچون رنگ ابرو

بسیاری از افراد پس از کاشت ابرو های خود از وجود ابرو هایی پر و یکدست خوشحال شده و به فکر رنگ کردن آن ها می روند در حالی که انجام این کار کاملا اشتباه بوده و ممکن است سبب بروز عوارض جبران ناپذیری در فرد شود! در نتیجه رنگ کردن ابرو ها و استفاده از مواد شیمیایی برای افرادی که ابرو های خود را کاشته اند حداقل تا 3 هفته ممنوع بوده و نباید ابرو های کاشته شده را رنگ نمود. البته این نکته نیز فراموش نشود با اینکه پس از گذشت 3 هفته می توان ابرو ها را رنگ کرد اما اگر بیمار این کار را انجام ندهد بهتر است!

مراقبت پس از کاشت ابرو

مراقبت پس از کاشت ابرو
8- داشتن تغذیه ی مناسب

تغذیه ی مناسب یکی دیگر از مواردی است که حتما باید به آن توجه شود، برای مثال: