کم و کیف استفاده از سرم های مژه و مقایسه آن با مژه های مصنوعی

سرم های تقویت مژه به دلیل تاثیر مثبت در رشد و ضخامت مژه  بسیار پرطرفدار اند. همه دوست دارند که مژه های ضخیم ، بلند و مژه های پرپشت داشته باشند.

محصولات بیشماری در بازار وجود دارد که ادعا می کنند تاثیر بسیار مثبتی بر تقویت مژه دارند. در عین حال محصولات تقلبی سرم مژه هم وجود دارند که باید در مورد آن ها احتیاط کنید.

در این مقاله، نگاهی جامع به سرمهای مژه از جمله نحوه کارکرد آنها ، باید ها و نبایدهای مصرف این محلول های  تقویت مژه، عوارض جانبی احتمالی و محصولاتی که باید از آن ها دوری کنید، مورد بررسی قرار می گیرد.

سرم مژه چگونه کار می کند؟

مانند سرم های تقویت پوست، سرم های مژه، ترکیبی هستند که برای تقویت خط رویش مژه طراحی شده اند و در بعضی موارد، می توانند بر چرخه رشد مژه ها اثر بگذارند.

سه مرحله برای رشد مژه وجود دارد: آناژن (فعال) ، کاتاژن (انتقال) و تلوژن (استراحت). در مرحله تلوژن ، حدود سه ماه طول می کشد تا موها به طور طبیعی بریزند، و از آنجا که هر تار مژه بخصوص است، ریزش آن ها به طور همزمان اتفاق نمی افتد.

بیشتر سرم های غیر پزشکی، از خاصیت هوارسانی برای تغذیه و حمایت از موهای طبیعی استفاده کرده و احتمال شکستن آن را کاهش می دهد. بیشتر این فرمول ها با آنتی اکسیدان ها و پپتیدهایی مانند عصاره ساقه سیب ، بیوتین و روغن کرچک غنی شده است.

چرا محبوبیت سرم مژه در حال افزایش است؟

مانند ابرو ، مژه ها تاثیر فراوانی بر زیبایی دارد.. در سال های اخیر، اکستنشن مژه ها هم با استقبال روبرو شده است. اما استفاده از این روش، خود نیازمند هزینه و مراقبت است. پس بهترین راه حل، استفاده از روشی است که زیبایی مژه را به صورت طبیعی در اختیار شما قرار دهد.به همین دلیل، در طی چند سال گذشته، سرم های تقویت مژه محبوبیت زیادی به دست آورده اند. سرم تقویت مژه M2

 چه کسانی می توانند از سرم تقویت مژه استفاده کنند؟

در حالت نرمال، همه می توانند از سرم تقویت مژه استفاده کنند و منع مستقیمی برای استفاده از این محصولات وجود ندارد. به هر صورت این محصولات از ترکیباتی استفاده می کنند که ممکن است در برخی از افراد، واکنش های آلرژیک نسبت به آن نشان دهند. پس هرکس باید با توجه به ویژگی های بدنی خودش انتخاب کند. ناحیه چشم بسیار حساس است. پس بهتر است چند محصول را امتحان کرده و بهترین و مناسب ترین محصول را پیدا کنید.

چه کسانی بهتر است از سرم تقویت مژه اجتناب کنند؟

بهتر است افراد باردار و افرادی که به مواد تشکیل دهنده این سرم ها آلرژی دارند، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند

اگر واکنشی منفی نسبت به مواد فعال این محصولات مشاهده شود،استفاده از سرم باید متوقف شود. علاوه بر این، در صورت وجود لکه های قرمز و متورم در امتداد لبه پلک و نزدیک مژه ها، باید احتیاط کرد.

همچنین بهتر است قبل از استفاده از یک محصول، آن را تست کنید. برای این کار، قطره ای از سرم را در قسمت داخلی ساعد خود بریزید و 24 ساعت منتظر بمانید.اگر واکنشی مشاهده نکردید، به احتمال زیاد مشکلی پیش نخواهد آمد.

افراد مبتلا به بیماری چشمی مانند بلفاریت – یا خشکی چشم –، آب مروارید و … بهتر است قبل از امتحان این محصولات ،با چشم پزشک خود مشورت کنند.

علاوه بر این، بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند از مصرف سرم اجتناب کنند. ولی بعد از دوره شیمی درمانی و ریزش مژه ها سرم تقویت مژه M2   باعث رشد سریع مجددمیگردد.

 افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند نیز باید از مصرف سرم های پرولاگلاندین مبتنی بر پروستاگلاندین خودداری کنند.

سرم مژه در  مقایسه با اکستنشن  مژه های مصنوعی

اکستنشن  مژه مصنوعی، به طور مستقیم به لایه طبیعی متصل شده و تاثیر ظاهری آن بسیار سریعتر دیده می شود. در حالی که سرم مژه، مژه را تغذیه کرده و به مرور زمان آن را بهبود می بخشد.

یکی از مشکلات اکستنشن مژه های مصنوعی این است که باید هر 2 تا 4 هفته ترمیم شوند که این مسئله می تواند وقت گیر و هزینه زا باشد.

عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف اکستنشن  مژه های مصنوعی عبارتند از:

  • آلرژی به چسب
  • سوختگی شیمیایی
  • خراش قرنیه
  • آسیب به مژه طبیعی

چسب موجود در این مژه ها می تواند باعث قرمزی و التهاب و در نهایت به عفونت منجر شود. همچنین بعد از استفاده  مکرر از این مژه های مصنوعی، ممکن است خود مژه های طبیعی هم دچار آسیب، کوتاهی و بی نظمی شوند.

 مدت زمان تاثیرگذاری سرم مژه

مدت زمان مورد نیاز برای اثرگذاری، بسته به ترکیبات فعال هر محصول متفاوت است و بیشتر سرم ها طی 4 تا 12 هفته نتایج خود را نشان می دهند.

بهتر است حداقل هشت هفته از محلول تقویت مژه استفاده کنید تا تاثیر آن را بررسی کنید. مهم ترین نکته در مصرف این محلول ها، استمرار در مصرف است و باید طبق برنامه معرفی شده بوسیله تولید کننده، به شکل مستمر از سرم استفاده کرد.

همچنین حواستان باشد که از تماس محصول سرم با سطح چشم شدیدا اجتناب کنید و دست هایتان را هم بعد از مصرف به خوبی بشویید.